2015-10-27

23102015-27102015

23102015.1
昨天的一个小经历, 今早的另一个小经历, 它们让我刚才在开车时不停反复思考。
说到人与人之间的关系嘛, 我是这么看的。如果是能沟通的, 一开始就能很快磨合并相安无事了。如果是无法沟通, 在怎么勉强用力用心用爱去相处, 最后也还是无法的。
这是我很早就已经发现的个人观点, 因此我才决定不继续到学校教课, 以及在大团队只做独立的工作岗位的。只是我搞不懂为什么一年多前我会忽然以为自己变了。于是, 今天早上我一边开车一边觉得好笑。

23102015.2
(续上一个帖) 说到人与人之间的关系嘛, 我是这么看的。不管是哪一类型的关系,可以同富贵,是其中一方的理所当然,另外一方的慷慨大方 ;不能同患难,是其中一方的理所当然,另外一方的无可奈何。
LIVE REAL~

23102015.3
明天5.30am就要起床了。因为明天我要演戏了, 演需要静静地演的那一种戏。我发现我很久都没有对演戏那么期待了。这是因为明天要演的戏, 还是因为我开始又渐渐地比较像从前的我了?
不管表演的是什么剧种,什么角色, 什么媒介, 我所感受到的, 应该都是一种美妙无比的欢愉。笑愉悦, 哭也愉悦。美得很。

26102015.1
A beautiful sharing by my fellow actor in stage play, he is my new friend, a fine young man and a beautiful creature. Thank you Justin Ng.

While a man was polishing his new car, his 6 yr old son picked up a stone and scratched lines on the side of the car. In anger, the man took the child's hand and hit it many times; not realizing he was using a wrench. At the hospital, the child lost all his fingers due to multiple fractures. When the child saw hisfather... with painful eyes he asked, 'Dad when will my fingers grow back?'
The man was so hurt and speechless; he went back to his car and kicked it a lot of times. Devastated by his own actions... sitting in front of that car he looked at the scratches; the child had written 'LOVE YOU DAD'.The next day that man committed suicide..
Anger and Love have no limits; choose the latter to have a beautiful, lovely life... Things are to be used and people are to be loved. But the problem in today's world is that, People are used and things are loved...
Let's be careful to keep this thought in mind: Things are to be used, but People are to be loved.
Watch your thoughts; they become words.
Watch your words; they become actions.
Watch your actions; they become habits.
Watch your habits they become character.
Watch your character, it becomes your destiny.

26102015.2
7点多时忽然很想睡觉, 于是就决定来睡个午觉好了。上床后忽然很想大便, 但又懒得起身, 于是就决定继续睡好了。10点多自然醒来, 发现自己刚刚做过的事竟是"睡个午觉", 于是就决定来写个fb status好了。
这就是一个人生活时可以过的样子。当我说"一个人生活"时, 我所指的"一个人"并不是没有另一半的那种"一个人", 我所指的是生活里什么人也没有, 就真的只有自己一个人的那种"一个人"。

No comments: